Ограничение размера аудио буфера

0

В настоящее время я использую погладить скрипт Apple "iPhoneMixerEQGraphTest" для воспроизведения аудио в моем приложении, однако они не "буферизуют", что отправляют все данные в буфер сразу, что, по моему мнению, вызывает перегрузку моего приложения. Я получаю память более 100 МБ, а затем сбой. Обычно память составляет менее 20 МБ. Как бы я мог вызвать звук, чтобы читать только буферную часть аудио, а не все. memcpy(out, &in[sample], ioData->mBuffers[0].mDataByteSize);: memcpy(out, &in[sample], ioData->mBuffers[0].mDataByteSize); ,

Я загружаю свой звук с помощью этого метода:

- (void)setPlayerItem:(PlayerItem *)item{
    mUserData.frameNum = 0;
    mUserData.maxNumFrames = 0;

    for (int i = 0; i < 1 && i < MAXBUFS; i++)  {
        printf("loadFiles, %d\n", i);

        ExtAudioFileRef xafref = 0;
        OSStatus result = ExtAudioFileOpenURL((__bridge CFURLRef)[item url], &xafref);
        if (result || 0 == xafref) { printf("ExtAudioFileOpenURL result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

        // get the file data format, this represents the file actual data format
        // for informational purposes only -- the client format set on ExtAudioFile is what we really want back
        CAStreamBasicDescription fileFormat;
        UInt32 propSize = sizeof(fileFormat);

        result = ExtAudioFileGetProperty(xafref, kExtAudioFileProperty_FileDataFormat, &propSize, &fileFormat);
        if (result) { printf("ExtAudioFileGetProperty kExtAudioFileProperty_FileDataFormat result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

        printf("file %d, native file format\n", i);
        fileFormat.Print();

        // set the client format to be what we want back
        // this is the same format audio we're giving to the the mixer input
        result = ExtAudioFileSetProperty(xafref, kExtAudioFileProperty_ClientDataFormat, sizeof(mClientFormat), &mClientFormat);
        if (result) { printf("ExtAudioFileSetProperty kExtAudioFileProperty_ClientDataFormat %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

        // get the file length in sample frames
        UInt64 numFrames = 0;
        propSize = sizeof(numFrames);
        result = ExtAudioFileGetProperty(xafref, kExtAudioFileProperty_FileLengthFrames, &propSize, &numFrames);
        if (result || numFrames == 0) { printf("ExtAudioFileGetProperty kExtAudioFileProperty_FileLengthFrames result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

        // keep track of the largest number of source frames
        if (numFrames > mUserData.maxNumFrames) mUserData.maxNumFrames = numFrames;

        // set up our buffer
        mUserData.soundBuffer[i].numFrames = numFrames;
        mUserData.soundBuffer[i].asbd = mClientFormat;

        UInt32 samples = numFrames * mUserData.soundBuffer[i].asbd.mChannelsPerFrame;
        mUserData.soundBuffer[i].data = (AudioSampleType *)calloc(samples, sizeof(AudioSampleType));

        // set up a AudioBufferList to read data into
        AudioBufferList bufList;
        bufList.mNumberBuffers = 1;
        bufList.mBuffers[0].mNumberChannels = mUserData.soundBuffer[i].asbd.mChannelsPerFrame;
        bufList.mBuffers[0].mData = mUserData.soundBuffer[i].data;
        bufList.mBuffers[0].mDataByteSize = samples * sizeof(AudioSampleType);

        // perform a synchronous sequential read of the audio data out of the file into our allocated data buffer
        UInt32 numPackets = numFrames;
        result = ExtAudioFileRead(xafref, &numPackets, &bufList);
        if (result) {
            printf("ExtAudioFileRead result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result);
            free(mUserData.soundBuffer[i].data);
            mUserData.soundBuffer[i].data = 0;
            return;
        }

        // close the file and dispose the ExtAudioFileRef
        ExtAudioFileDispose(xafref);
    }
}

Он играет с:

// create a new AUGraph
    result = NewAUGraph(&mGraph);
    if (result) { printf("NewAUGraph result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    // create three Audio Component Descriptons for the AUs we want in the graph using the CAComponentDescription helper class

    // output unit
    CAComponentDescription output_desc(kAudioUnitType_Output, kAudioUnitSubType_RemoteIO, kAudioUnitManufacturer_Apple);

    // iPodEQ unit
    CAComponentDescription eq_desc(kAudioUnitType_Effect, kAudioUnitSubType_AUiPodEQ, kAudioUnitManufacturer_Apple);

    // multichannel mixer unit
    CAComponentDescription mixer_desc(kAudioUnitType_Mixer, kAudioUnitSubType_MultiChannelMixer, kAudioUnitManufacturer_Apple);

    printf("add nodes\n");

    // create a node in the graph that is an AudioUnit, using the supplied AudioComponentDescription to find and open that unit
    result = AUGraphAddNode(mGraph, &output_desc, &outputNode);
    if (result) { printf("AUGraphNewNode 1 result %lu %4.4s\n", result, (char*)&result); return; }

    result = AUGraphAddNode(mGraph, &eq_desc, &eqNode);
    if (result) { printf("AUGraphNewNode 2 result %lu %4.4s\n", result, (char*)&result); return; }

    result = AUGraphAddNode(mGraph, &mixer_desc, &mixerNode);
    if (result) { printf("AUGraphNewNode 3 result %lu %4.4s\n", result, (char*)&result); return; }

    // connect a node output to a node input
    // mixer -> eq -> output
    result = AUGraphConnectNodeInput(mGraph, mixerNode, 0, eqNode, 0);
    if (result) { printf("AUGraphConnectNodeInput result %lu %4.4s\n", result, (char*)&result); return; }

    result = AUGraphConnectNodeInput(mGraph, eqNode, 0, outputNode, 0);
    if (result) { printf("AUGraphConnectNodeInput result %lu %4.4s\n", result, (char*)&result); return; }

    // open the graph AudioUnits are open but not initialized (no resource allocation occurs here)
    result = AUGraphOpen(mGraph);
    if (result) { printf("AUGraphOpen result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    // grab the audio unit instances from the nodes
    result = AUGraphNodeInfo(mGraph, mixerNode, NULL, &mMixer);
    if (result) { printf("AUGraphNodeInfo result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    result = AUGraphNodeInfo(mGraph, eqNode, NULL, &mEQ);
    if (result) { printf("AUGraphNodeInfo result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    // set bus count
    UInt32 numbuses = 2;

    printf("set input bus count %lu\n", numbuses);

    result = AudioUnitSetProperty(mMixer, kAudioUnitProperty_ElementCount, kAudioUnitScope_Input, 0, &numbuses, sizeof(numbuses));
    if (result) { printf("AudioUnitSetProperty result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    for (UInt32 i = 0; i < numbuses; ++i) {
        // setup render callback struct
        AURenderCallbackStruct rcbs;
        rcbs.inputProc = &renderInput;
        rcbs.inputProcRefCon = &mUserData;

        printf("set AUGraphSetNodeInputCallback\n");

        // set a callback for the specified node specified input
        result = AUGraphSetNodeInputCallback(mGraph, mixerNode, i, &rcbs);
        if (result) { printf("AUGraphSetNodeInputCallback result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

        printf("set input bus %d, client kAudioUnitProperty_StreamFormat\n", (unsigned int)i);

        // set the input stream format, this is the format of the audio for mixer input
        result = AudioUnitSetProperty(mMixer, kAudioUnitProperty_StreamFormat, kAudioUnitScope_Input, i, &mClientFormat, sizeof(mClientFormat));
        if (result) { printf("AudioUnitSetProperty result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }
    }

    printf("get EQ kAudioUnitProperty_FactoryPresets\n");

    // get the eq factory preset list -- this is a read-only CFArray array of AUPreset structures
    // host owns the retuned array and should release it when no longer needed
    UInt32 size = sizeof(mEQPresetsArray);
    result = AudioUnitGetProperty(mEQ, kAudioUnitProperty_FactoryPresets, kAudioUnitScope_Global, 0, &mEQPresetsArray, &size);
    if (result) { printf("AudioUnitGetProperty result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    /* this code can be used if you're interested in dumping out the preset list
     printf("iPodEQ Factory Preset List:\n");
     UInt8 count = CFArrayGetCount(mEQPresetsArray);
     for (int i = 0; i < count; ++i) {
     AUPreset *aPreset = (AUPreset*)CFArrayGetValueAtIndex(mEQPresetsArray, i);
     CFShow(aPreset->presetName);
     }*/

    printf("set output kAudioUnitProperty_StreamFormat\n");

    // set the output stream format of the mixer
    result = AudioUnitSetProperty(mMixer, kAudioUnitProperty_StreamFormat, kAudioUnitScope_Output, 0, &mOutputFormat, sizeof(mOutputFormat));
    if (result) { printf("AudioUnitSetProperty result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    printf("set render notification\n");

    // add a render notification, this is a callback that the graph will call every time the graph renders
    // the callback will be called once before the graphs render operation, and once after the render operation is complete
    result = AUGraphAddRenderNotify(mGraph, renderNotification, &mUserData);
    if (result) { printf("AUGraphAddRenderNotify result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    printf("AUGraphInitialize\n");

    // now that we've set everything up we can initialize the graph, this will also validate the connections
    result = AUGraphInitialize(mGraph);
    if (result) { printf("AUGraphInitialize result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }

    CAShow(mGraph);
    OSStatus result = AUGraphStart(mGraph);
    if (result) { printf("AUGraphStart result %ld %08X %4.4s\n", result, (unsigned int)result, (char*)&result); return; }
    mIsPlaying = true;

Наконец, я получаю обратный вызов:

static OSStatus renderInput(void *inRefCon, AudioUnitRenderActionFlags *ioActionFlags, const AudioTimeStamp *inTimeStamp, UInt32 inBusNumber, UInt32 inNumberFrames, AudioBufferList *ioData)
{
    SourceAudioBufferDataPtr userData = (SourceAudioBufferDataPtr)inRefCon;

    AudioSampleType *in = userData->soundBuffer[inBusNumber].data;
    AudioSampleType *out = (AudioSampleType *)ioData->mBuffers[0].mData;

    UInt32 sample = userData->frameNum * userData->soundBuffer[inBusNumber].asbd.mChannelsPerFrame;

    // make sure we don't attempt to render more data than we have available in the source buffers
    // if one buffer is larger than the other, just render silence for that bus until we loop around again
    if ((userData->frameNum + inNumberFrames) > userData->soundBuffer[inBusNumber].numFrames) {
        UInt32 offset = (userData->frameNum + inNumberFrames) - userData->soundBuffer[inBusNumber].numFrames;
        if (offset < inNumberFrames) {
            // copy the last bit of source
            SilenceData(ioData);
            memcpy(out, &in[sample], ((inNumberFrames - offset) * userData->soundBuffer[inBusNumber].asbd.mBytesPerFrame));
            return noErr;
        } else {
            // we have no source data
            SilenceData(ioData);
            *ioActionFlags |= kAudioUnitRenderAction_OutputIsSilence;
            return noErr;
        }
    }

    memcpy(out, &in[sample], ioData->mBuffers[0].mDataByteSize);

    //printf("render input bus %ld from sample %ld\n", inBusNumber, sample);

    return noErr;
}
Теги:
cocoa-touch
core-audio

1 ответ

-1
Лучший ответ

Не читайте весь аудиофайл сразу. Вместо этого, читайте только несколько секунд за раз в круговой буфер или fifo и продолжайте заполнять буфер из файла (в другом потоке), чтобы в точности поддерживать скорость, с которой обратный вызов звуковой визуализации опорожняет его. Память, требуемая для буфера, может быть довольно маленькой (возможно, на несколько секунд или даже меньше, чтобы быть в безопасности).

Другой альтернативой является карта памяти всего файла (mmap), которая не загрязняет память, и, таким образом, не учитывает допуск к памяти приложений (пока он не приблизится к диапазону гигабайт).

  • 0
    Так я бы использовал TPCircularBuffer, если я хочу пойти по этому пути? Также не могли бы вы показать пример того, как я бы назвал этот фоновый процесс, чтобы загрузить больше данных
  • 0
    Можно использовать простую задачу NSTimer, так как вы можете очень точно оценить скорость, с которой звуковые буферы очищаются или заполняются, и можете опрашивать кольцевой буфер или FIFO с немного большей скоростью, чем эта частота, чтобы быть на безопасной стороне.
Показать ещё 2 комментария

Ещё вопросы

Сообщество Overcoder
Наверх
Меню